Wednesday, December 7, 2011

"Customer is always right"



Assalamualaikum ;]

Aku kerja wey. Tahu kan? Saja na bt riuh. Nak dekat 2 minggu dah aku bekerja. Harini baru baik dan rajin na cer itu ini. Gahh, selama aku kerja ni aku okay ja dengan kakak and abang kat situ.

Alhamdulillah, dapat kat Service Counter. So, tak da laa susah sangat macam part lain. Cuma job aku kena balut hadiah, check jcard point and sewaktu dengannya. Seriously, dulu punya dungu na balut hadiah segala. Sekarang ni kau bagi la kucing ka manusia ka, InsyaAllah aku boleh balut :) Sukaa ni. Dekat tempat aku duduk tu macam tadak kawan kecoli si kalsum (fini) kawan sekolah aku ja. Tak tau na bt kawan mcm mana kt staff tempat lain. Bila jumpa aku just senyum jaa :) Manis kan?

Act, aku na cer apa yg jadi tadi. Saja wat pendahuluan yang membosankan. Okay, tadi lagi 30 min nak balik aku curi-curi gy bli pappa roti kat bawah. Ini budak yang baik masa kerja kay :) Bila naik atas, officer suruh turun bawah tolong abang zul sebab ramai. Dengan hati yang baik ni, aku turun la. Masa sampai dah tengok ramai orang and ada keadaan yang tegang -.- Muka aku dah cuak. Sebab aunty cina ni bengang abg zul ta balut hadiah dia bg habis tpi gy layan customer lain. Mmg la aunty oii, dah panjang barisan. Hg nak suruh lepa beratur smpai mana -.- Abg Zul masa tu muka dah ta sabar dah. Aku pergi balut jelaa. Done my work, aku pergi bg barang lepa ni.

Aku ; Sorry madam . *senyum

Customer cina; *ambil barang, jeling dan blah*

Okay, maw aku tak bengang. Memang la CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT but aku dah kata sorry. Yes, we admit our fault. You should thanks us. Sumpah aku bengang gila, tapi aku tetap senyum. Dalam hati aku dah sumpah macam-macam. Kita punya penat buat tapi tak reti nak hargai, Memang la hg tunggu lama. Hg ingt kami robot!

Bila kerja ni baru taw ragam manusia wey. Okay, aku memang suka bebai sorang-sorang.

Penat menjaga hati orang,
DiyanaYusoff

Sayang anda sebab sudi baca sampai habis. Kalau suka,sila Like;]

2 comments:

  1. rambut sama itam. hati len2. ragam manusia memey banyok. sabaq jaaa. :)

    ReplyDelete
  2. Haha, mmg sabar jela. Dalam kpl ingt custmer is always right. Kalauu ta makan kaki dh laa ;p

    ReplyDelete