Thursday, July 21, 2011

there and here.


Assalamualaikum ;]

Hey! Fine mmg berkurun an aku tak update blog ni. Hampir mati dh kod. Astagar, nasb harini aku berprikemanusiaan nak update blog ni. Sebenrnya memey na update lama dh, apa kn daya semua post deret masuk DRAFT. aww. Hebat gila kan? Terima kasih. Wuuu.


Taman Laut Campers ;]
Azra and I.
Last nigt, BBQ time -.-
Half of the girl ;]

12-15 July 2o11
Pegi Kem Taman Laut di Taman Laut Pulau Redang, Terengganu.

Day 1
Around 4 p.m smpai di Pusat KOKO BM. Daftarkan diri. Jyeah, beruntung ada kawn yg aku kenai eventho ada budak dr sch aku. Tpi bdk India 2 org aku sorg Mlayu. Ergghh, nasb ada Azra. 4.45 p.m ada sesi suai kenal dgn suma peserta. Masa tu dh riuh segala la an. Tuan suro hafal nma kawn sorg2. Memg jenuh la kan. Around 5, dpt baju kem yg OREN gitu and smbhyg.5.30 bertolak ke Ganu. 29 org perempuan, 26 lelaki. Kaum Hawa mendahului yaaa :D Malam tu tidor dalam bas ja.

Day 2
Sampai di Marang pkul 3 pg kalu ta salah. Tp kitorang tido dlm bas at Shell Marang. Pukul 7, bgn solat subuh and breakfast. Around 8 pergi Jeti. Dekat ja dgn Shell uh. Smpai2, diorang bg BA and bg kitorang shopping jup. Pkul 10 naik bot. Pening yg amat dlm bot. Nasib aku ada smpn beg mabuk udara yg MAS bg, so kalau na muntah memey senang. Alhamdulillah, pergi blk ok jaa ;] 1 jam 30 minit. Tidur jaa. Bila smpai ja, memang mcm na menjerit gila laa an sbb LAWA kod tmpt uh. Eventho hg dok kt jeti dh bole nmpk ikan and coral. Dekat penang ada nmpk? Memey tidak laa kan ;p

Tapak perkhemahan A ialah tmpt kami "menginap". 1 khemah 4 org. Okay la, tk rasa lgsg sempit sbb baru an. Bayangkan tak mandi? BOOOOOOOOOOOSOK kod an? Tp bila dh semua ta mndi, mmg ta bau hape la kan. Haha, ada taklimat segala semua. Tempat kami tepi pntai. Memey syiok la kn -.- Malam2, berjiwang tepi pntai. Petang tu ada aktiviti WATER CONFIDENT. Masa tu baru nak mandi. Hebat?Tuan tu memang lucu and seng nak get in. Habis tu, tuan bg snorkeling. Memang best kod. Pengalamn baru. My buddy; Azra (skolah pak lah) and Azra(St.George Girl Sch). Ke hulu ke hilir kami bertiga di dlm air. Kalau tgh panic pon memey gila laa.

Ada game. Deret group C kalah. Group sapa tataw la kan. Haha, 3 game kalah. Pergh memg dasyat. Then minm petang. NIKMAT lepas masuk air mkn kuih panaih2. Malam pun ada tklimat jugak. Kat sna taley mandi sabun badan or shampoo sbb benda alah uh ada bahan kimia, benda alah uh bole matikan coral yg memg susah na tmbh. So, bayangkan la mcm na. Tmpt mandi pon hebat. Tadak air. Weeee, suka an. Jenuh doe -.- Malam berteka teki dgn Tuan2. Merapu laaa. Tidur around pkul 12. Aku khemah dgn Azra, Aida and Iera. Both SMKPR and tua. HAHA ;p

Day 3
Our group bertugas untk hari tu. So kena gerakkan semua budak kem. Perghh, menguji kesabaran aku. Letak bom blm tntu doe diorang na mangun. Just bsuh muka and berus gigi. Tuan kata toksah mandi. Wahh hebat. Fine lepas breakfast bersiap nak pergi Scuba and Snorkeling. Weeeeeeee, memag best la. Petang tu Island Hopping. 5 pulau kmi pergi tp 2 ja boleh snorkeling sbb current tidak menentu. Dgn mabuk ta hbs, kena terjun jugak laa dr kapal. Memang na muntah ja keja.

Diyana; Tuan, sy pening ah na muntah. *smbl menyelam.
Tuan; Muntah ja, ikn dpt makanan berkhasiat.
Diyana; *Angkat terus muka tgk tuan.* MERAPU.

Tapi mmg betol pun. Tapi aku tak kejam laaa. Tym snorkeling, Tahar(our penghulu) jd penolak kaki aku. Sbb aku teramat penat. Aku landing badan ats air, dia tolak kaki aku. Trima kasih wey. Brain coral memg sejibik mcm otak. Best gila. Nampak apa yg kita ta pernah nmpk. Tahu apa aktiviti ikan. Dpt tgk dkt2. Mmg syiok. Balik2, sabun badan shampoo rambut. Wangiii. Last mnute,baru dpt tahu kna wt persembahan. Group aku relax ja,diorg bgtw apa na wt ja. Spontan ja. Alhamdulillah, group kitorang meng.

Lat night at there, tuan and puan smua dh berpakat na pekena birthday boy. Memang terkena habis la wey. Sempoi la tuan. Malam uh jugak BBQ. Best2.

Last day
Pagi2 buta dikejutkan.Mandi-Kemas khemah-Makan-Picture time-Balik. SEDIH ;[

Aku bersyukur gila dpt join this camp. Enjoy sgt kt sna. Tak stress lgsg. Dh la pergi free, semua ditanggung. Bersyukur gila. Sweet memories with all of us.

BYE.

Sayang anda sebab sudi baca sampai habis. Kalau suka,sila Like;]

No comments:

Post a Comment